
Günümüzde internet kullanıcıların vazgeçilmez arama motoru olan Google gelirinin büyük bölümünü reklamcılıktan sağlıyor. Google, internet sitelerinde reklamlarını yayınlamak isteyen gerçek kişilerin ve tüzel kişilerin reklamlarını, internet sitelerinde reklam yayınlıyarak para kazanmak isteyen internet sitesi sahiplerine yayınlatıyor.
Bu iki tarafın arasına, üçüncü bir taraf olarak katılan Google, reklam yayınlatmak isteyenler ve reklam yayınlayarak para kazanmak isteyenlere aracılık ediyor.
Peki, Google bu işten nasıl bu kadar büyük kâr elde ediyor? Tabii ki aracılık hizmetinin karşılığını hem reklam verenden hem de reklamları yayınlayanlardan alarak kâr elde ediyor.
Örnek vermek gerekirse, bir beyaz eşya firması, Google Adwords ile kampanya oluşturarak bütçelerini belirliyor. Google ise Google Adsense aracılığı ile bu reklamları reklam yayınlamak isteyenlere sunuyor. Sunarken de tıklama başı para veriyor.
Buraya kadar reklam veren ve reklam alanların ne yaptıkları tamam, şimdi sıra geldi Google’ın kârına. Google reklam verenin bütçesinin belli bir kısmını kendisi için ayırıyor.
Örneğin, tıklama başı 1,00 lira olarak belirlenen bir reklamdan, 32 kuruş kendine alıyor, yayıncıya kalan 68 kuruşun vergilerden arta kalanını veriyor. Böylece 40 kuruş Google amcanın oluyor.
Tabii bu hem reklam verenin hem de reklam yayınlayanların cebine girecek olan parayı kendi cebine attığı anlamına gelmiyor.
Google çok güvenilir ve kaliteli olan reklamcılık sisteminin ve aracılık görevinin karşılığı olarak bu kesintiyi yapsa da, açıklanan gelirlerinin de gayet abartılı olduğu açıkça ortada.